top of page

צויקה המשקה הרומני המפורסם

⁩צויקה⁦ ⁩

המשקה המסורתי והמפורסם של הרומנים המופק מתסיסה כוהלית של שזיפים. (ניתן להפיק מעוד פירות אבל צויקה משזיפים נחשבת לאיכותית ביותר)

מדובר במשקה חזק במיוחד שמוגש לצד ארוחות אותנטיות או בעצם בכל הזמנות!! ברומניה לא צריך סיבה למסיבה ולשתות אצלם זו מצווה גדולה ;-)

הרומנים מאוד מתגאים בתוצרת שלהם והם יפנקו אתכם בשוט אחרי שוט אם אתם אוהבים את המשקה, קחו בחשבון שאחרי שתיים שלוש שוטים תתחילו להרגיש את החום באוזניים 😂



צויקה

אם אתם מתארחים אצל רומני ואתם לא שותים מהצויקה סביר להניח שבעל הבית ייעלב, כמו אצל הבדואים עם התה! ישנם גם הרבה רומנים חאפרים שמכינים את המשקה בזיקוק ביתי פיראטי תוך שימוש בחומרי גלם לא איכותיים ותוספות מסוכנות. זה ממש מסוכן לבריאות, לכן תרכשו רק ממזקקות מורשות. צריך לדעת מה עושים, מתי עושים, דילולים, באיזה פירות להשתמש ומתי לקטוף אותם. המקצוענים משתמשים רק בפירות טריים ובשלים במידה מושלמת. מ100 קילוגרם שזיפים ניתן להפיק כ10 ליטר צויקה עם 40% אלכוהול או 7 ליטר צויקה עם 55% אחוז אלכוהול. יש גם את משקה הפאלינקה שזהה לצויקה רק שהוא עובר זיקוק כפול! אחרי ארוחה טובה כוסית של 100 מ''ל פאלינקה תגרום לכם לישון כמו תינוקות (מתוך ניסיון אישי)! המלצה שלנו היא לשתות צויקה לצד מנה טובה של מיצ'י (קבב רומני) בביקורכם ברומניה.



צויקה המשקה הרומני המפורסם

בלב רומניה היכן שמסורות עתיקות מתמזגות עם קצב העונות, אפשר למצוא את האומנות של ייצור צויקה, ברנדי פירות רומני מסורתי, אינו רק משקה זהו סמל תרבותי!

הצטרפו אלינו למסע כדי לפענח את התהליך הוותיק של האופן שבו נוצרת צויקה רומנית.


1. קציר הפירות:


תהליך ייצור צויקה מתחיל עם הקציר. הפרי מופק בדרך כלל משזיפים או תפוחים, הפרי נקטף בקפידה בשיא הבשלות. לבחירת מגוון הפרי ואיכותו יש תפקיד מכריע בקביעת פרופיל הטעמים של הצויקה הסופית.


2. ריסוק וכבישה:


לאחר הקציר, הפרי עובר תהליך קפדני של ריסוק וכבישה. שיטות מסורתיות כוללות שימוש במכבש עץ או אפילו ברגליהם של עובדים במקרים מסוימים. שלב זה מחלץ את המיץ, או התירוש, המהווה את הבסיס של הצויקה.


3. תסיסה:


המיץ המופק מועבר לכלי תסיסה, לרוב חביות עץ או סירי חרס גדולים. הסוכרים הטבעיים בפרי עוברים תסיסה, הודות לפעולת שמרי בר או במקרים מסוימים שמרים המוסיפים על ידי המזקק. שלב טרנספורמטיבי זה יכול להימשך מספר שבועות במהלכם המיץ הופך לאלכוהול.


4. זיקוק:


הלב של ייצור הטואיקה טמון בתהליך הזיקוק. הנוזל המותסס מחומם בקפידה בכלי נחושת מסורתי. אדי האלכוהול עולים דרך צינורות מתעבים, ואז נאספים כנוזל המזוקק. שלב זה דורש דיוק ומיומנות, שכן המזקק עוקב אחר הטמפרטורה כדי להפריד בין האלכוהול לזיהומים.


5. יישון ושיפור טעם:


חביות עץ עשויות לרוב מעץ אלון, הן הכלים המועדפים ליישון הצויקה. תהליך זה מעניק עומק, מורכבות וגוון זהוב לצויקה. כל חבית תורמת את האופי הייחודי שלה, ואורך היישון משתנה בהתאם לתוצר הסופי הרצוי.


6. ביקבוק וחגיגה:


לאחר שהצויקה הגיעה לפרופיל הטעמים האופטימלי שלה, היא מבוקבקת בקפידה ומוכנה לחלוקה ולחגיגה. צויקה היא לעתים קרובות מרכז מפגשים חברתיים, אירועים משפחתיים וחגיגות תרבות ברומניה.


הכנת צויקה ברומניה כוללת לעתים קרובות אלמנטים פולחניים, העוברים בדורות. מתכונים משפחתיים, טכניקות סודיות ואומנותו של המזקק תורמים לייחודיות של כל מנה. התהליך אינו רק מלאכה אלה חיבור לעבר, הומאז' וחגיגה של קהילה.



בגבעות ובעמקים של רומניה, צויקה היא יותר ממשקה זה סיפור, מלאכה וחיבור לשורשי הארץ. האמנות והמדע של ייצור הצויקה מגלמים את רוח המסורת ואת החוסן של תרבות שממשיכה לחגוג את מורשתה. כשאתם מתענגים על כוס צויקה רומנית אתם משתתפים במסע נצחי שמתעלה על תכולת הבקבוק ומהדהד את נשמתה של אומה.

לחיי למלאכה, לתרבות ולשמחת הצויקה!

רוצים לקרוא עוד המון מידע וטיפים בנושא טיולים בבוקרשט או ברומניה כולה?

תעקבו אחרינו בקישורים המצורפים:


צויקה

805 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page