top of page

בוקרשט, "פריז הקטנה" של מזרח אירופה!

לא סתם בוקרשט זכתה לשם הזה, היא עיר בירה מהאגדות!

האגדה מספרת כי העיר נקראה על שם רועה צון בשם בוקור (אושר), מאוהב בגברת צעירה בשם דמבוויצה. כן, ממש כמו הנהר שחוצה את העיר.


במאמר הזה נסביר מדוע ואיך זכתה בוקרשט בירת רומניה לכינוי הזה!


אלגנטיות אדריכלית:

אי אפשר לחקור את בוקרשט בלי להיות שבוי באוצרות הארכיטקטונים שלה. כשתטיילו בעיר, תפגשו בנייני בל אפוק, חזיתות ניאו-קלאסיות ומבנים מפוארים המזכירים אלגנטיות פריזאית. האתנאום הרומני האייקוני, עם גג הכיפה והעמודים הקורינתיים שלו, מהווה עדות ליכולת האדריכלית של בוקרשט.


השאנז אליזה של המזרח:

השדרות הגדולות של בוקרשט, כמו Calea Victoriei, הושוו לא פעם לשדרות השאנז אליזה המלכותיות בפריז. השדרות הללו שופעות בוטיקים, בתי קפה ומוסדות תרבות, ומשדרות אווירה קוסמופוליטית המהדהדת את התחכום של הבירה הצרפתית.


אמנות ותרבות פורחות:

בדומה לפריז, בוקרשט היא מרכז תרבותי. העיר מתהדרת בשפע של מוזיאונים, גלריות אמנות ותיאטראות, המציעה מגוון מגוון של ביטויים אמנותיים. המוזיאון הלאומי לאמנות של רומניה, השוכן בארמון המלכותי לשעבר, הוא פנינה תרבותית המציגה אמנות רומנית ואירופית לאורך מאות שנים.


תרבות בית קפה תוססת:

תרבות בתי הקפה של בוקרשט משקפת את החמימות שיש בביסטרו הפריזאי. ללגום כוס קפה רומני עשיר בעודכם יושבים במרפסת חיצונית מקסימה, צופים בחיי העיר חולפים. העיר העתיקה, עם רחובות המרוצפים הצרים שלה, תוססת במיוחד, מלאה בבתי קפה, מסעדות וברים שמתעוררים לחיים בערבים.


פארקים וגנים:

בדיוק כמו פריז, בוקרשט מציעה מרחבים ירוקים מענגים למנוחה והתבוננות. פארק הרסטראו, המקיף את אגם הרסטראו השליו, הוא מקום מפלט עבור המקומיים והמבקרים כאחד. השבילים של הפארק, השייט בסירה ובתי הקפה באוויר הפתוח מספקים מפלט שליו מההמולה העירונית.


ציוני דרך היסטוריים:

הדמיון לפריז משתרע מעבר לאסתטיקה ועד לציוני דרך היסטוריים. ארמון הפרלמנט, לעתים קרובות בהשוואה לפאר של ורסאי, עומד כתזכורת עצומה להיסטוריה של רומניה. חקור את האולמות המפוארים שלה ולמד על העבר העשיר של המדינה.


תענוגות קולינריים:

התענגו על התענוגות הקולינריים של בוקרשט, שבה משתלבות השפעות צרפתיות ורומניות. ממאכלים רומניים מסורתיים ועד למטבח בהשראה צרפתית, המסעדות והביסטרו של העיר מציעים מסע גסטרונומי המשקף את הפיוז'ן שנמצא בבירה הקולינרית של פריז.


כשאתם תבקרו בעיר ותתעמקו ביופי ובעושר התרבותי של בוקרשט, גם אתם תבינו מדוע זכתה העיר לכינוי החביב של "פריז הקטנה". השילוב של פאר ארכיטקטוני, ביטוי אמנותי וסגנון חיים תוסס יוצר אווירה אירופאית מובהקת אך רומנית ייחודית. בוקרשט מזמינה אתכם לשוטט ברחובותיה, לטבול באוצרות התרבות שלה ולחוות את מה שהופך אותה לתכשיט אמיתי של מזרח אירופה.



ארמון הפרלמנט הוא הבניין המינהלי השני בגודלו בעולם, ממש אחרי הפנטגון בארצות הברית. זהו גם הבניין היקר והכבד ביותר בעולם.

בוקרשט כונתה "פריז הקטנה" בשנים 1900 - 1930 אז היא נחשבה לאחת הערים האירופיות היפות והמודרניות ביותר. העיר הייתה דומה מאוד לפריז מבחינת האדריכלות, התרבות ואורח החיים.

קליאה ויקטוריי זה הרחוב הראשון שנבנה בבוקרשט ושמו תחילה היה דרך העץ, למה? כי הוא היה מרוצף בלוחות וגזעי עץ.

המנה הרומנית הפופולרית והאהובה ביותר "מיטיטיי" או מי'צי, הומצאה לראשונה בבוקרשט, באזור העיר העתיקה. מספרים שהמנה הוגשה לראשונה במסעדה של יורדאקה יונסקו באחד הלילות המסעדה הייתה מלאה ונגמר להם המעי להכנת נקניקיות. תודה לאל על זה!

ארמון הטלפון בבוקרשט הוקם בסגנון המזכיר את גורדי השחקים האמריקאים. זה היה למעשה הבניין הגבוה ביותר בעיר עד שנות השבעים.

תחנת הרכבת התחתית פוליטכניקה הוקמה בשנת 1983 ורצפותיה מרוצפות בשיש משגע. מעטים מאוד יודעים כי השיש הזה עשוי למעשה ממאובנים ימיים בני יותר מ -80 מיליון שנה.

התשוקה של בוקרשט לקולנוע החלה כבר בשנת 1896. אז התרחשה ההקרנה הקולנועית הראשונה "L'Indépendance Roumanie", עיתון מקומי מבוקרשט אירח את הקרנת הסרט הראשון בעיר.

בבוקרשט יש גם את אחת מחנויות הספרים היפות ביותר על פני כדור הארץ. שמה Cărtureşti Carusel, היא שוכנת בבניין מרהיב מהמאה התשע עשרה ששוקם ונפתח מחדש בשנת 2015.

בחנות תמצאו עשרות אלפי ספרים שונים!

בקומה העליונה תמצאו בית קפה בו תוכלו לבלות קצת זמן מהנה.

בית הכנסת הכוראלי בבוקרשט נבנה בשנת 1866, על שטח של 448 מ"ר. בית הכנסת קורל הוא העתק של בית הכנסת המפואר Leopoldstädter Tempel שנבנה בשנת 1858 בוינה ושנהרס על ידי הנאצים.


בוקרשט

רוצים לקרוא עוד המון מידע וטיפים בנושא טיולים בבוקרשט או ברומניה כולה?

תעקבו אחרינו בקישורים המצורפים:


בוקרשט, פריז הקטנה


300 צפיות
bottom of page