top of page

כנסיית קרצולסקו בבוקרשט

בין כל הבניינים המיושנים אשר נבנו בידי הקומוניסטים (או כמו שאננחנו קוראים להם מפלצות הבטון של בוקרשט) בקליאה ויקטוריי (Calea Victoriei) נמצאת הכנסייה הכל כך מיוחדת הזאת.


אחד המונומנטים האדריכליים המוערכים ביותר בבוקרשט. גם אחרי מיליון פעמים שעברנו שם אנחנו מתפלאים בכל פעם מחדש מסיגנון הבנייה ומהעובדה שהמבנה הזה החזיק מעמד כל כך הרבה זמן.

עוד דבר שאנחנו מאוד אוהבים במבנה הזה זו העבודה שמכל זווית אשר מביטים עליו הוא נראה מיוחד ושונה.

היא נבנתה בין השנים 1720-1722 והוקמה בהוראתו של יורדאקה קרצולסקו ואשתו סאפטה (בתו של השליט קונסטנטין ברנקוביאנו). במהלך הפרעות של המהפכה ב1989 נגרמו למבנה נזקים די גדולים אבל הוא שופץ כמה שנים לאחר מכן. בפנים על קירות הכנסייה ניתן לראות ציורים מקוריים אשר צוירו על ידי אומן לא ידוע. במקום עדיין מתקיימות תפילות בעיקר בימי שבת וחגים.

מדובר באחד הסמלים הכי מפורסמים של בוקרשט חבל שתפססו ביקור במקום. מסביב ישנם כמה וכמה בתי קפה נחמדים ואפילו חנות ספרים מעולה. המלצה שלנו זה לקנות קפה לקחת בטייק אוויי ופשוט לשבת באחד הספסלים שמסביב לכנסיה. משם אפשר להמשיך ברגל לגן צ'ישמיג'יו, לעיר העתיקה או כמובן להמשיך לטייל ברחוב המפורסם של בוקרשט קליאה ויקטוריי. רוצים לקרוא עוד המון טיפים לטיול הבא שלכם ברומניה הצטרפו לקבוצה שלנו בקישור הבא:




כנסיית קרצולסקו בבוקרשט



רוצים לקרוא עוד המון מידע וטיפים בנושא טיולים בבוקרשט או ברומניה כולה?

תעקבו אחרינו בקישורים המצורפים:


צלם בבוקרשט


161 צפיות
bottom of page