top of page

טרנספגרשאן רומניה הכביש היפה ביותר בעולם!

ממוקם בדרום הקרפטים והוא חוצה את הרי פאגרשי משם גם השם טרנספאגרשן (חוצה פאגרשי).

אורכו של הכביש 90 ק''מ והוא מגיע לגובה 2100 מטרים מה שהופך אות לכביש הגבוה השני ברומניה אחרי כביש הטרנסאלפינה.

מתחיל מהכפר קרטישוארה ומסתיים קורטיאה דה ארגש'.

אחרים תכננו את הכביש לפניו אבל צ'אוססקו היה זה שהוציא את הכל לפועל והרומנים התחילו לבנות את הכביש ב1971.

מטרתו של הכביש הייתה לחבר בין דרום למרכז רומניה. במקור הוא תוכנן ככביש עם נתיב אחד אבל צ'אוססקו החליט לעשות אותו דו נתיבי.

למעלה בהרי פגארש תכננו גם לבנות עיירת סקי אבל בניית הכביש חיסלה לרודן המון כספים בגלל תנאי השטח ומזג האוויר של המקום בנייתו הייתה מאוד מאוד יקרה.

הכביש היה מוכן סופית ב1980, כ40 אזרחים וחיילים הקריבו את חיים במהלך השנים עד לסיום הפרוייקט הזה. תנאי השטח היו מאוד קשים אבל הרודן לא נתן לשום דבר לעצור את המשימה והם חצבו אפילו מנהרות בתוך ההרים תוך שימוש בלא פחות מאשר 6520 טונות של חומרי נפץ.

בגלל הפיתולים, הנופים וחמשת המנהרות לאורך הכביש הוא הפך למקום עלייה לרגל עבור חובבי רכב והרבה נהגי מירוץ.

ג'רמי קלרקסון מהתוכנית טופ גיר הכריז עליו ככביש הטוב בעולם והשווה אותו למסלול מירוץ אמיתי. בגלל המראה שלו, הנופים ונקודות התיירות בסביבה הרבה תיירים מגיעים לשם לא רק בשביל חויית הנהיגה. אם אתם מחליטים הגיע למקום, תסעו בזהירות כי הכביש הזה עלול להיות מסוכן למי שנוסע בצורה לא זהירה! בגלל עבודות תחזוקה ותנאי מזג האוויר הוא לא פתוח במלואו במשך כל השנה, לכן חשוב לבדוק לפני שיוצאים לדרך.

ההמלצה שלנו היא שבימים מושלגים ובחשכה לא לנהוג שם! אתם יכולים לשלב את הנסיעה בכביש בטיול בין הערים ברשוב וסיביו. איפה לעצור לאורך הכביש? אגם בליאה, מפל בליאה, אגם וסכר וידרארו.

טרנספגרשאן רומניה

ה-Transfagarasan, המכונה לעתים קרובות כאחד הכבישים המרהיבים בעולם. כביש זה, המתפתל בהרי פאגארס, נבנה בשנות ה-70 למטרות צבאיות אסטרטגיות, המחבר בין אזורי טרנסילבניה ו-וולכיה.


הטרנספגראסן מגיע לגובה מסחרר של 2,100 מטר בנקודה הגבוהה ביותר שלו, אגם Balea. ככל שאתה עולה במעלה הכביש האוויר נקי יותר והיופי העצום של הנוף נפרש עוצר נשימה, בכל סיבוב מתגלה זווית חדשה!


עובדה מגניבה - המנהרה לשום מקום:

שימו לב ל"Tunelul Ucea" המסתורי. האגדה מספרת שמנהרה זו נבנתה בתחילה מתוך כוונות צבאיות אך ננטשה מאוחר יותר. כיום היא מהווה עדות להיסטוריה המסקרנת של הדרך.


אגם Balea: נווה מדבר נופי

באמצע המסע שלכם, תפגשו באגם Balea - אגם קרחוני מדהים השוכן בין ההרים. במהלך הקיץ, התענגו על הנופים ואולי תשתו קפה באחד מבתי הקפה הציוריים על שפת האגם. בחורף, האגם הופך לארץ פלאות קפואה.


מפל קאפרה:

הקפידו לעצור בדרך שלכם במפל קאפרה, במרחק הליכה קצר מהכביש. המפל המרענן מספק את הרקע המושלם לצילום בהשראת הטבע.



הטירה של דרקולה:

לכל חובבי הערפדים, הטרנספגארסן נמצא לא רחוק מטירת בראן, המזוהה לעתים קרובות עם אגדת דרקולה. למה שלא תשלבו את הטיול המוטורי שלכם עם ביקור בטירה האיקונית הזו ותתפנקו עם סיור ערפדים?


לחובבי הסרטים:

הידעתם שדרך טרנספגאראסאן הופיעה בתוכניות טלוויזיה וסרטים פופולריים? הופעה בולטת אחת היא בתערוכת הרכב הבריטית "Top Gear", שם היא כונתה "הכביש הטוב בעולם".


הרפתקאות מעבר לכביש:

ה-Transfagarasan משמש גם לטיולי הליכה, קמפינג ואפילו מצנחי רחיפה נמצאים בתפריט עבור אלה שמחפשים פרץ אדרנלין בין פלאי הטבע של רומניה.


סיכום:


כשאתה מנווט בפיתולים של כביש טרנספגאראשאן, תן לנופים המדהימים ולעובדות המגניבות להוסיף רובד נוסף של קסם למסע שלך.

תהנו מהנסיעה ומהזיכרונות שמחכים להיווצר בטרנספגארסן של רומניה!


רוצים לקרוא עוד המון מידע וטיפים בנושא טיולים בבוקרשט או ברומניה כולה?

תעקבו אחרינו בקישורים המצורפים:


טרנספגרשאן רומניה

442 צפיות
bottom of page