top of page

פארק צי'ישמיג'יו, הפארק העתיק ביותר בבוקרשט.

​בוקרשט רומניה, עיר ספוגה בהיסטוריה ותרבות המציעה הפתעה מענגת לתיירים שמחפשים שלווה ויופי טבעי בתוך ההמולה העירונית - פארק צ'ישמיג'יו הקסום. פארק Cismigiu, השוכן בלב הבירה, עומד כמקלט שופע ומזמין את המבקרים להירגע מחיי היום יום.


הצצה להיסטוריה העשירה של פארק Cismigiu:


בואו נתחיל מהשם המוזר שלו, פארק Cismigiu בבוקרשט נגזר מהמונח "cismea" או "cișmea" ברומנית, שמתורגם ל"באר מים ציבורית" או "מקור מים". השם נקשר לנוכחות ההיסטורית של מזרקות ומקורות מים באזור של מאות שנים אחורה.


הפארק נוסד במאה ה-19:

פארק Cismigiu, שהוקם בשנת 1847, תופס מקום מכובד בהיסטוריה של בוקרשט. יצירתו נוצרה בהשראת תפיסת הגן האנגלי, ומאז היא התפתחה למקום מפלט יקר למקומיים ולפנינה נסתרת לתיירים.


**2. פלאים אדריכליים:

הפארק מעוטר באלמנטים ארכיטקטוניים מעודנים, כולל ארמון Kretzulescu האייקוני וארמון Ghica Tei היפהפה. מבנים אלה מוסיפים נופך של פאר לנוף ומספקים רקע שובה לב לטיולים נינוחים והזדמנויות צילום בלתי נשכחות.




פארק צ'ישמיג'יו



פארק צ'ישמיג'יו מתגאה ברשת של אגמים שלווים המחוברים על ידי גשרים מקסימים. מבקרים יכולים לשכור סירות משוטים במהלך החודשים החמים יותר, וליצור סצנה ציורית המשקפת את הרומנטיקה של פארקים במרכז אירופה.


ערוגות הפרחים המטופחות בקפידה של הפארק מציגות מגוון מדהים של פריחות עונתיות, היוצרות שטיח צבעוני תוסס. מצבעונים באביב ועד דליות בקיץ, כל ביקור מבטיח מחזה ויזואלי אחר.


בלב פארק צ'ישמיג'יו שוכן גן ורדים רומנטי, נווה מדבר ריחני שובה את החושים. בעונת הפריחה, האוויר מתמלא בבושם המתוק של אוסף מגוון של ורדים.


חווית Cismigiu מהותית כוללת השכרת סירת משוטים וניווט נינוח במימי האגם השלווים. זוהי פעילות שלווה המציעה נקודת מבט ייחודית על הנוף השופע של הפארק.


בתי קפה רבים פזורים בפארק, ומספקים מקומות מושלמים להתענג על קפה או להתפנק עם מאפה טעים. הסביבה האידילית הזו היא אידיאלית לחופשה, צפייה באנשים וטבילה באווירה של הפארק.


פארק צ'ישמיג'יו מארח אירועים שונים במהלך השנה, מקונצרטים ועד לפסטיבלי תרבות. מטיילים מוזמנים לבדוק את לוחות השנה של אירועים מקומיים כדי להתאים את ביקורם לחגיגות התוססות הללו.


פארק צ'ישמיג'יו

פארק צ'ישמיג'יו ממוקם בנוחות ליד מרכז העיר, מה שהופך אותו לנגיש בקלות ברגל או בתחבורה ציבורית. מיקומו המרכזי מאפשר לתיירים לשלב ביקור בצורה חלקה בחקר בוקרשט שלהם.



פארק צ'ישמיג'יו בבוקרשט הוא עדות למחויבותה של העיר לשימור שטחים ירוקים בתוך פיתוח עירוני. לתיירים, הוא מספק מפלט שליו, הזדמנות להתחבר לטבע והזדמנות לקחת מנוחה קטנה מחיי היום יום


פארק צ'ישמיג'יו

פארק צ'ישמיג'יו

מה אפשר לעשות אחרי ביקור בפארק?


1. הליכה לאתנאום הרומני:

במרחק הליכה יחסית האתנאום הרומני עומד כמגדלור תרבותי. יצירת מופת אדריכלית זו מארחת קונצרטים קלאסיים ואירועי תרבות. המבקרים יכולים לחקור את החזית המפוארת שלו, ואם התזמון מתאים, לצפות בהופעה שובת לב בתוך האולמות המקודשים שלו.


2. גלה את העיר העתיקה של בוקרשט:

הליכה נינוחה מפארק צ'ישמיג'יו מובילה לעיר העתיקה של בוקרשט, רובע תוסס שופע היסטוריה, בתי קפה תוססים וחנויות אקלקטיות. לשוטט ברחובות מרוצפי אבן, להתפעל מארכיטקטורה בת מאות שנים ולחקור פנינים נסתרות, כמו חצר הנסיך העתיקה ומנזר סטברופולאוס.


פארק צ'ישמיג'יו

3. בקרו במוזיאון הלאומי לאמנות של רומניה:

חובבי אמנות יכולים להתפנק באוצרות השוכנים במוזיאון הלאומי לאמנות של רומניה, הממוקם בארמון המלכותי לשעבר. המוזיאון מציג אוסף נרחב של אמנות אירופאית ורומנית, המספק מסע שובה לב דרך האבולוציה התרבותית של המדינה.


4. בקרו בכיכר המהפכה:

ההיסטוריה מתעוררת לחיים בכיכר המהפכה, אתר משמעותי שהיה עד להפלת הקומוניזם בשנת 1989. הכיכר מוקפת בנקודות ציון כמו הארמון המלכותי לשעבר, ארמון אתנה הילטון בוקרשט, וצלב הזיכרון המרשים, המנציח את אלו שאיבדו את חיים בתקופת המהפכה.


5. קניות בשדרת Victoriei:

למי שנוטה לקניות, שדרת Victoriei מציעה מגוון של בוטיקים יוקרתיים, מותגים בינלאומיים ובתי קפה אופנתיים. תיהנו ממסע קניות נינוח באזור האלגנטי הזה, תוך התבוננות בצד המודרני האופנתי של העיר.


מקווים שתהנו מהביקור שלכם בפארק המועדף שלנו בבוקרשט!

אל תשכחו להעלות תמונות לקבוצה שלנו ולהשאיר תגובה כאן במאמר הזה בנוגע לחוויה שלכם בפארק.




רוצים לקרוא עוד המון מידע וטיפים בנושא טיולים בבוקרשט או ברומניה כולה?

תעקבו אחרינו בקישורים המצורפים:



פארק צ'ישמיג'יו


327 צפיות
bottom of page